Franšīze Spānijā ir viena no perspektīvākajām biznesa jomām jaunajiem uzņēmējiem. Jūs iegādājaties licenci, lai par atlīdzību izmantotu izstrādātu, pārbaudītu un optimizētu pazīstama uzņēmuma biznesa modeli, ar tiesībām darboties savā vārdā, izmantojot franšīzes devēja zīmolus. Priekšrocības: ✅ Pateicoties zīmola atpazīstamībai, jums ir nodrošināta klientu plūsma, nav nepieciešams veidot atpazīstamību ✅ Reklāmas izmaksas ir minimālas, visa produkcija reģiona popularizēšanai jau ir iekļauta paketē ✅ Franšīzes devējs nodrošina apmācību biznesa vadībā ✅ Nav nepieciešamības meklēt piegādātājus ✅ Franšīzes devējs būtībā ir garantētājs bankā, saņemot kredītu biznesa uzsākšanai ✅ Zems konkurences līmenis ✅ Zems bankrota risks Trūkumi: ❌ Lielas sākotnējās investīcijas ❌ Jūs esat spiesti ievērot visus ierobežojumus un normatīvus, bez iespējas veikt izmaiņas modelī ❌ Jūs esat spiesti iegādāties produkciju tikai no franšīzes devēja piegādātājiem ❌ Franšīzes devējs pilnībā kontrolē kvalitāti un standartus ❌ Jūs nevarat atvērt konkurējošu uzņēmumu tajā pašā reģionā ❌ Franšīzes devējam ir tiesības vienpusēji izbeigt līgumu Spānijā jau 23 gadus darbojas Spānijas franšīzes devēju asociācija, kas aizsargā un veicina šo darbību valsts teritorijā. Šeit ir aptuveni 1400 franšīzes tīklu, kas ietver 74 000 iestāžu ar gada apgrozījumu 27 500 miljoni eiro. Nozīmīgākie sektori sistēmā ir apģērbu veikali, restorāni un lielveikali. Starp lielākajiem ir Eroski, Carrefour, Día, daudznozaru grupas Restalia un Foodbox. Kurās franšīzēs šobrīd ir labāk investēt, ir grūti noteikt, jo tās ir dinamiskas biznesa modeļi, un to spēks ir atkarīgs no daudziem faktoriem: ekonomikas, tirgus, vides. Piemēram, pazīstamais Spānijas portāls Franquicia.net sniedz sarakstu ar visrentablākajām franšīzēm 2019. gadā. Piecu perspektīvāko vidū ir: 1. La Sagrada Fábrica – amatniecības alus darītava 2. Empresario 2.0 – e-komercija 3. Duldi - konfekšu un svētku atribūtikas veikali 4. Tu Bienestar – mājas aprūpes pakalpojumi 5. Santagloria – kafejnīca-maiznīca