23 | 08 | 2019
Saskaņā ar Spānijas likumiem, ja jūs dzīvojat valstī uz laiku vai pastāvīgi, jums ir pienākums reģistrēties dzīvesvietā neatkarīgi no pārcelšanās iemesliem un juridiskā statusa. Reģistrācija tiek veikta pilsētas domē (ayuntamiento) pēc dzīvesvietas adreses. Reģistrācijas laikā tiek izsniegts dokuments Empadronamiento, kurā norādīti jūsu personas dati un adrese. Jūs varat reģistrēties, pamatojoties uz: - īpašuma tiesību dokumentiem - ilgtermiņa īres līgumu (ne mazāk kā uz sešiem mēnešiem) - ja plānojat dzīvot pie paziņām vai draugiem, dzīvokļa vai mājas īpašniekam ir personīgi jāparaksta pieteikums. Reģistrācija nedod tiesības pretendēt uz īpašumu. Dzīvošana citā adresē, nevis reģistrētajā, tiek uzskatīta par administratīvu pārkāpumu un var tikt sodīta ar naudas sodu no 500 eiro. Katru otro gadu reģistrācija ir obligāti jāatjauno. Ja tas netiek izdarīts noteiktajā termiņā, jūs var automātiski izrakstīt no dzīvokļa un par atjaunošanu var uzlikt sodu līdz 300 eiro. Reģistrācijas adresi var mainīt neierobežotu reižu skaitu. Mainot adresi, var būt nepieciešams sertifikāts ar informāciju par iepriekšējām adresēm. To var saņemt domē pēc iepriekšējās adreses. Empadronamiento ir nepieciešams: - uzturēšanās atļaujas un darba atļaujas noformēšanai - NIE saņemšanai - bankas konta atvēršanai - medicīniskās apdrošināšanas noformēšanai un bezmaksas medicīniskās palīdzības saņemšanai - bērna uzņemšanai izglītības iestādē - automašīnas reģistrācijai un vadītāja apliecības apmaiņai - nodokļu deklarācijas iesniegšanai - sociālo pabalstu saņemšanai - reģistrācijai pašvaldības kursos - legalizācijai pēc uzturēšanās (reģistrācija tiek uzskatīta par galveno dokumentu, kas apliecina nepārtrauktu trīs gadu uzturēšanos valstī) Katrai pašvaldībai ir savas prasības dokumentiem, kas nepieciešami reģistrācijai. Piemēram, Alikantes provincē jums var pieprasīt: Ja jums ir savs īpašums - Nóta Simple vai Escritura - Pase vai rezidences karte - Pēdējie ūdens un elektrības rēķini vai līgumi ar piegādātājiem - SUMA pēdējā maksājuma kopija (tas ir nodokļu birojs, kas iekasē nekustamā īpašuma nodokli) Ja īrējat mājokli - Īres līgums - Dzīvokļa īpašnieka DNI kopija - Pase vai rezidences karte Bērna reģistrācijai – pase un dzimšanas apliecība ar notariāli apliecinātu tulkojumu. Ja dzīvoklī jau ir reģistrēti citi cilvēki, reģistrācija tiek veikta viena no viņiem klātbūtnē. Pats dokuments var būt noformēts kā izraksts no reģistra – volante de empadronamiento, vai kā sertifikāts - certificado de empadronamiento, ko parakstījis pašvaldības padomes priekšsēdētājs un sekretārs. Sertifikāts parasti ir nepieciešams tiesā vai ārvalstu iestādēs. Dokuments ir derīgs trīs mēnešus no izdošanas dienas. Lai to iesniegtu pēc pieprasījuma pēc šī termiņa beigām, ir nepieciešams atkārtoti vērsties domē pēc atjaunotās versijas.